GUIA DIDÀCTICA
OBJECTIUS GENERALS:
- Comprendre que és la diversitat funcional i saber explicar els diferents tipus que hi ha
- Estudiar les causes dels diferents tipus de discapacitats
- Sensibilitzar els alumnes entorn al tema i empatitzar entorn de la diversitat funcional.
- Visibilitzar els prejudicis que hi puguin haver enfront la diversitat funcional
- Respectar els drets de les persones amb diversitat funcional
- Conèixer les barreres arquitectòniques que poden tenir les persones amb discapacitat
- Entendre que el que ens fa diferents també ens fa ser especials
COMPETÈNCIES
Competències ÀMBIT SOCIAL
- Competència 11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític
Competències ÀMBIT CULTURA I VALORS
- Competència 5. Mostrar actituds de respecte actiu envers les altres persones, cultures, opcions i creences.
COMPETÈNCIES ÀMBIT CIENTÍFICTECNOLÒGIC (biologia i geologia)
- Competència 12. Adoptar mesures de prevenció i hàbits saludables en l'àmbit individual i social, fonamentades en el coneixement de les estratègies de detecció i resposta del cos humà.
Competències ÀMBIT PERSONAL I SOCIAL
- Competència 1. Prendre consciència d'un mateix i implicar-se en el procés de creixement personal
- Competència 4. Participar a l'aula, al centre i l'entorn de manera reflexiva i responsable
CONTINGUTS CLAUS
- Capacitats físiques i sensorials. Capacitats cognitives. Actitud de superació personal
- Habilitats i actituds per a la participació: respecte, empatia, tolerància
- Situacions de desigualtat, injusticia i discriminació. Justicia social, equitat i solidaritat. Prejudicis i estereotips.
- Diversitat d'identitats. Les diferències.
- Valors universals i compartits
- Les respostes del cos. Els òrgans receptors: els sentits
- L'aparell locomotor: els músculs i l'esquelet
- Factors que afecten la salut mental
ACTIVITATS
- Conflicte cognitiu: jocs per empatitzar amb la diversitat funcional
- Coneixements previs: qüestionari google forms
- Repte 1: Aclarint conceptes entorn a la diversitat funcional . causes
- Repte 2:Hi ha prejudicis al voltant de la diversitat funcional? fotos de persones. que has pensat el primer cop que has vist? Desprès vídeos i històries de persones que se n'han sortit
- Repte 3: Hi ha barreres arquitectòniques al nostre institut? desmuntant barreres. Dissenyar una aula i/o centre lliure de barreres arquitectòniques
- Repte 4: Coneixent els drets de les persones en diversitat funcional.
- Producte final. Foto denúncia. Incloure una imatge denúncia, una petita descripció i finalment incloure una localització.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
Definir la diversitat funcional i explicar els diferents tipus
Analitzar algunes de les causes de les discapacitats
Ser sensibles entorn al tema de la diversitat funcional
Identificar alguns dels prejudicis que hi ha en la diversitat funcional
Respectar els drets de les persones amb diversitat funcional
Identificar i analitzar algunes de les barreres arquitectòniques
Entendre que el que ens fa diferents en algun sentit també ens fa especials
Definir la diversitat funcional i explicar els diferents tipus
Analitzar algunes de les causes de les discapacitats
Ser sensibles entorn al tema de la diversitat funcional
Identificar alguns dels prejudicis que hi ha en la diversitat funcional
Respectar els drets de les persones amb diversitat funcional
Identificar i analitzar algunes de les barreres arquitectòniques
Entendre que el que ens fa diferents en algun sentit també ens fa especials
TEMPORALITZACIÓ APROXIMADA
- Sessió 1: coneixements previs i repte 1
- Sessió 2: repte 2
- Sessió 3:repte 3 i 4
- Sessió 4: producte final
Igualment les competències de l'àmbit digital no són un objectiu en si de la caixa d'aprenentatge però si que es treballen de forma transversal.